Marketing mix – to musisz wiedzieć!

OnetraceW internecie

Marketing mix – to musisz wiedzieć!

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jeśli chcemy osiągnąć pewne cele biznesowe, musimy zadbać o właściwą strategię marketingową. Warto korzystać między innymi z koncepcji marketingu mix.

Usługi pozycjonowania adresowane do sklepów motocyklowych
Co kryje się pod skrótem SEO?

Jeśli chcemy sprzedać produkt lub zachęcić do skorzystania z usługi, musimy zastosować skuteczną strategię marketingową, dzięki której trafimy do nowych klientów. Wśród sprawdzonych metod wyróżnia się marketing mix. Wyjaśniamy, na czym polega.

Pojęcie marketingu mix zostało zdefiniowane jeszcze w XX wieku przez Edmunda McCarthy i odnosiło się do działań poza internetowych. Wraz z rozpowszechnieniem internetu marketing mix, zwany także złożonym lub kompozycją marketingową, zaczął uwzględniać również działalność prowadzoną w przestrzeni internetowej.

Koncepcje marketingu mix

W marketingu mix możemy wyróżnić kilka koncepcji. Najstarszą jest koncepcja 4P, została sformułowana przez McCarthy’ego. Składa się ona z czterech głównych elementów, które jednocześnie są narzędziami niezbędnymi podczas tworzenia efektywnych kampanii reklamowych. Koncepcję 4P tworzą następujące składowe:

  • produkt (product) – musi spełniać określone funkcje i wyróżniać się dobrą jakość, aby odpowiadać na potrzeby klientów,
  • cena (price) – podczas jej obliczania powinniśmy wziąć pod uwagę koszty produkcji towaru i jego wartość dla klienta, a także przedziały cenowe konkurencyjnych marek,
  • promocja (promotion) – sposoby reklamy produktu bądź usługi wśród potencjalnych klientów,
  • dystrybucja (place) – metody dystrybucji towarów i usług.

Tradycyjna koncepcja 4P została z czasem uzupełniona o trzy kolejne elementy. Rozszerzoną koncepcję nazwano 7P. Dodano do niej takie elementy jak:

  • ludzie (people) – zasoby ludzkie w przedsiębiorstwie. To pracownicy odpowiadają za sprzedaż produktów, więc należy o nich dbać,
  • proces (process) – obejmuje wszystkie działania marketingowo-sprzedażowe, których celem jest zbudowanie pozytywnego wizerunku marki i wzbudzenie zaufania wśród klientów,
  • świadectwo materialne (physical evidence) – dotyczy wszelkich elementów wpływających na jakość i profesjonalizm wizerunku firmy.

Marketing mix pozwala spojrzeć na działalność i ofertę z perspektywy klienta. Jeśli będziemy wykorzystywać założenia kompozycji marketingowej, skupimy się na analizie produktu i dostosowaniu go do potrzeb potencjalnych klientów, a nie na samej firmie. Dzięki temu unikniemy kosztów wprowadzenia zbędnego i nieciekawego towaru. Poza tym marketing mix pozytywnie wpływa na organizację pracy w przedsiębiorstwie i uwzględnia potrzeby oraz dokonania pracowników. Z pewnością jest to jedna z bardziej wszechstronnych koncepcji teoretycznych, którą warto uzupełniać dodatkowymi działaniami. Jeśli nasza działalność marketingowa skupia się w obszarze internetu, możemy na przykład prowadzić kampanie Programmatic, które umożliwiają realizowanie transakcji kupna i sprzedaży powierzchni reklamowych. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o kampaniach Programmatic, zajrzyj tutaj: https://adsright.pl/programmatic/.

Zdjęcie główne: Firmbee.com/unsplash.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dot. cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień można dokonać w każdym momencie. Więcej szczegółów na podstronie Polityka prywatności.