Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Opony całoroczne zyskują na popularności, nic dziwnego, oferują przede wszystkim ogromny komfort za sprawą braku konieczności ich wymiany co każdy sezon. Jednak nie wszystkie modele wielosezonowe sprawdzają się na drogach tak dobrze, jak produkcje letnie lub zimowe. Co więc zrobić, jeśli nie masz dużego budżetu, a chcesz ogumienie na cały rok? Postawić na jeden z poniższych modeli!
Pierwszą oponą całoroczną, o której napiszemy, jest model All Seasons od firmy Kormoran. Polski producent przy współpracy z projektantami marki Michelin stworzył ogumienie z myślą o różnych warunkach pogodowych. W tej wersji zastosowano kierunkową rzeźbę bieżnika, co zwiększa stabilność podczas jazdy, bezpieczeństwo i ułatwia manewrowanie samochodem przy dużych prędkościach.
Kormoran zastosował dużą ilość krzemionki do stworzenia tego modelu, taka mieszanka zachowuje swoje parametry bez względu na warunki pogodowe. Możesz więc liczyć na krótką drogę hamowania, gdy na dworze świeci piękne słońce, ale również gdy pada mocny deszcz lub prószy śnieg.
Decydując się na polskiego producenta, który działa od lat pod skrzydłami francuskiego giganta, możesz liczyć na przyzwoite parametry, co potwierdzają testy. Prezentowany model znajduje się w klasie C, jeśli chodzi o drogę hamowania na mokrej nawierzchni i w klasie D, gdy mowa o efektywności paliwowej.
Co ciekawe, ogumienie pracuje naprawdę cicho, bo na poziomie 69 decybeli, jak na model wielosezonowy to bardzo dobry wynik. Co ważne, All Season ma symbol alpejski, co mówi o jego przystosowaniu do kontaktu ze śniegiem, a więc zwiększonej przyczepności na takiej nawierzchni.
Znów polski producent, tym razem model Navigator 3 od Dębicy. Marka od lat współpracuje z koncernem Goodyear, nie inaczej było w kwestii projektowania opisywanego ogumienia. Opony te charakteryzują się wykorzystaniem nowoczesnych technologii, co widać między innymi w przypadku bieżnika. Wyraźniejszy kształt litery V, jaki uzyskano, zwiększa odporność na aquaplaning, a także poprawia odprowadzanie wody z bieżnika podczas jazdy w trakcie intensywnie padającego deszczu.
Co więcej, producent postawił na wielokierunkowe krawędzie, co zwiększa kontrolę nad pojazdem, gdy za przednią szybą pada gęsty śnieg. Zastosowano tutaj mieszankę polimerową, trwałą i oszczędzającą paliwo, co na pewno docenisz. W testach Dębica Navigator 3 wypada dobrze, ogumienie znalazło się w klasie C, jeśli chodzi o efektywność paliwową i drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Hurtownia Miwan.pl ma w asortymencie ten model, kupisz tam tanio opony Navigator 3, pełen komplet, który nie obciąży mocno Twojego budżetu.
Na koniec Tracmax A/S Trac Saver, model, który bez dwóch zdań wygrywa z pozostałymi dwoma w kwestii przyczepności na mokrej nawierzchni. Świadczą o tym testy, gdzie droga hamowania została oceniona na klasę B. Nieco gorzej sytuacja wygląda, gdy sprawdzimy efektywność paliwową, ta znalazła się w klasie C, hałas, jaki generuje opona podczas pracy to dokładnie 71 decybeli, jest więc głośniejsza od pozostałej dwójki. Co jednak ważne, jest naprawdę niedroga, a jak widać, również bardzo bezpieczna.
Zastosowano w niej mieszankę świetnie radzącą sobie w trudnych warunkach pogodowych zarówno w deszczu, jak i śniegu. Trac Saver i pozostałe wersje to dobry, bo niedrogi i jakościowy wybór, a przy tym naprawdę niedrogi.
Zdjęcia: materiał od klienta