Odpowiednie przygotowanie motocykla do dalekich podróży to wyznacznik udanej podróży. W trasę należy zabrać ze sobą całkiem pokaźną listę rzeczy. Zwłaszcza jeśli planujesz pokonać dalsze odległości niż 100 kilometrów.
Zasadniczo, jeśli chodzi o bagaż na motocyklu masz dwie opcje – kufry lub sakwy tekstylne. Te drugie są zdecydowanie tańszą opcją, ponieważ kufry w przeważającej większości przypadków wykonane są z drogiej skóry.
Zacznijmy od sakw. Jest to najczęstszy wybór wśród początkujących motocyklistów z racji tego, że nie nadwyrężają zanadto budżetu Poza tym, sakwy tekstylne charakteryzują się zaskakującą lekkością, nie poszerzają motocykla w takim stopniu jak skórzane odpowiedniki, pasują do większości maszyn, umożliwiają łatwy i szybki montaż, mają najlepszy stosunek ceny do użyteczności i, przede wszystkim, są wystarczająco pojemne, by przetrwać kilkudniowy wyjazd w pojedynkę.
Z kolei, jeśli chodzi o minusy tego rozwiązania – sakwy tekstylne przede wszystkim nie są wodoodporne i pomimo tego, że większość zestawów wyposażona jest w pokrowce, na nic zda się to przy szybkiej jeździe i deszczowej pogodzie. Smagający wiatr spowoduje, że pokrowce zaczną zsuwać się i łomotać.
Co więcej, sakwy nie są dość pojemne, by zapakować w nie bagaże dla dwóch osób. Na domiar złego niezbyt porządna konstrukcja sakw tekstylnych powoduje, że nieproszona osoba w bardzo łatwy sposób dostać się może do środka.
Podsumowując, sakwy tekstylne będą idealne dla kogoś, kto nie ma większych możliwości finansowych i nie potrzebuje dużej pojemności bagażowej. Sprawdzą się wśród osób, które rzadko podróżują, a jeśli już, to zazwyczaj pokonują krótkie dystanse w celach rekreacyjnych aniżeli turystycznych.
Warto w tym miejscu wspomnieć również o kufrach motocyklowych – pomimo tego, że są droższe i bardziej skomplikowane w montażu od sakw, to jednak są zdecydowanie bezpieczniejsze, pakowniejsze oraz odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne i działanie czynników atmosferycznych. Ogromnym plusem jest również możliwość zabezpieczenia naszej własności przed kradzieżą – kufry posiadają stosowne zamki, które utrudnią złodziejowi w dostaniu się do łupu.
Poza unikatową praktycznością, kufry motocyklowe to również komfort – zwłaszcza dla pasażera. Można we wspaniały sposób wykorzystać je, by służyły jako oparcie dla pasażera – najlepiej po ówczesnym zamontowaniu poduszki. Co więcej, kufry motocyklowe łatwo jest przeładować, co może przełożyć się na zmianę środka ciężkości Twojego motocyklu – trudniej będzie zachować równowagę podczas jazdy.
Choć kufry są o wiele droższe, to trzeba przyznać, że wraz z ceną rośnie również jakość wyposażenia.
Optymalnym rozwiązaniem będzie połączenie dwóch typów wyposażenia motocyklu – dzięki temu zanadto nie obciążysz motocykla, uzyskując tym samym optymalną pakowność, która tak przydaje się podczas długich tras.
Nie przedłużając – oto i nasze zestawienie najciekawszych ofert toreb i sakw na motocykl.
Prospeed K1
Prospeed K1 to pojemny kufer motocyklowy, który zapewnia odpowiedni komfort podczas dalekich podróży. Dzięki swojej zwartej budowie produkt ten jest wytrzymały na większość uszkodzeń mechanicznych. Ponadto, usztywnione wytrzymałym tworzywem płaszczyzny zachowują pierwotny kształt podczas eksploatacji. Na kufrze znajdują się odpowiednie szlufki, które ułatwią przymocowanie go do motocykla.
Awina LS248L
LS248 to najlepszy stosunek jakości do ceny. Dzięki płycie montażowej kufer ten jest łatwy do zamontowania na ramę motocykla. Ponadto, w tylnej części tego dodatku znajduje się oparcie, które umili jazdę pasażerowi.
Givi Trekker Outback
Givi Trekker Outback to zdecydowany faworyt pod względem bezpieczeństwa i trwałości. Wykonany z wytrzymałych tworzyw, jest niezawodny i odporny na nawet ekstremalne warunki pogodowe i różnice temperatur.
Prospeed K10
Prospeed K10 to brat kufra z pierwszej pozycji naszego zestawienia. Skórzane wykończenie gwarantują nie tylko odporność i wytrzymałość, ale również wartości estetyczne. Dzięki odpowiedniemu usztywnieniu materiału kufer ten utrzymuje pierwotny kształt podczas eksploatacji dodatku.