Wydawać by się mogło, że w Polsce panuje niedostatek pod względem torów przeznaczonych dla motocykli. Jednakże na polskiej ziemi mamy zaskakująco dużo miejsc, na których można legalnie się ścigać. Jazda na torze to idealna okazja, aby spuścić powietrze i wyładować frustracje życia codziennego. Znaleźliśmy najciekawsze tory wyścigowe w Polsce.
Tor wyścigowy to również idealne miejsce, by sprawdzić swoje umiejętności i przekonać się, jak wypadamy na tle innych. Może być to również początek naszej przygody z profesjonalnym sportem motorowym. W całej Polsce są organizowane wszelkiej maści rajdy, zarówno dla amatorów, jak i profesjonalistów. Pod tym względem polska scena motoryzacyjna nie ma się absolutnie czego wstydzić.
Dla niektórych wyścigi na torze to spełnienie skrytych marzeń. Jedyna okazja, aby doświadczyć przynajmniej namiastki przeżyć zawodowego kierowcy czy motocyklisty. Dla innych będzie to okazja, aby przetestować możliwości danego pojazdu i wyszaleć się na zamkniętym odcinku drogi. Dzięki temu opuszczając tor, mają mniejszą chęć na agresywne i często nieodpowiedzialne manewry. Warto zaznaczyć, że niektóre tory ustalają tak zwane „track days”, w których każdy kierowca, który posiada motocykl i prawo jazdy, może wjechać na pętle.
Znajduje się on w Kamieniu Śląskim, 30 kilometrów od Opola i zaledwie 8 kilometrów od nitki autostrady A4.
Silesia Ring to jeden z najszybszych torów motocyklowych w Polsce. Mierzy aż 3636 m długości, a w najwęższym miejscu jest szeroki na 12 metrów. Pętla składa się z dziewięciu prawych i sześciu lewych zakrętów. Silesia Ring jest idealnym miejscem do sprawdzenia możliwości Twojego motocykla, za sprawą prostej o długości 730 metrów. Na Silesia Ring składa się szeroka, równa i przyczepna nawierzchnia.
Dodatkowym atutem są również możliwości konfiguracyjne, które pozwalają zmienić tor na siedem różnych sposobów. Cała nitka toru ma odwodnienie liniowe, dzięki czemu korzystanie z toru możliwe jest także podczas obfitych opadów deszczu.
Tor wybudowany w 2007 roku, jeden z najnowszych obiektów szkoleniowych w Polsce. Zarządza nim Białostocki Ośrodek Sportu i Rekreacji. Długość nitki w konfiguracji motocyklowej wynosi 930 m.
Obiekt ten organizuje zajęcia swobodnej jazdy – są to zajęcia skierowane do wszystkich miłośników motocykli, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności, bez względu na wiek i posiadane doświadczenie. Koszt uczestnictwa w jazdach swobodnych z własnym motocyklem wynosi 75 złotych brutto za 2-godzinną sesję i 38 zł za godzinę spędzoną na torze. Czas jazdy uzależniony jest od ilości motocykli obecnych na danej sesji.
Cechą charakterystyczną Wschodzącego Białegostoku są przede wszystkim długie łuki pozwalające składać się głęboko na motocyklu, szybkie i wolne szykany, silne punkty hamowania i wolne nawroty.
Poznańska pętla jest jedynym homologowanym dużym torem motocyklowym w Polsce. Co więcej, mogą się na nim odbywać wyścigi specyfikacji Superbike rangi Mistrzostw Europy. Tor Poznań powstał w latach 70. i po nie tak dawnej modernizacji nawierzchni, jest to bezdyskusyjnie najlepszym obiektem wyścigowy w Polsce.
Dzięki dużemu urozmaiceniu Poznań zyskał szacunek wśród najlepszych zawodników. Długość toru to 4083 metrów; składa się na to dziewięć prawych i pięć lewych zakrętów. Najdłuższa Prosta wynosi 560 m.
Na poznańskim obiekcie organizowane są dwudniowe szkolenia, w których udział może wziąć nawet 150 motocyklistów. Treningi nadzorowane są przez sztab instruktorów i wirażowych.
Znajduje się on 25 kilometrów na południe od Gdańska, a dojazd ułatwia autostrada położona nieopodal toru. Oprócz szkoleń będziemy mogli wziąć udział w swobodnych treningach motocyklowych. Jak informują organizatorzy – mile widziani są użytkownicy maszyn każdego typu.
Tor otwarto w roku 2015 i szybko stał się ulubionym miejscem motocyklistów z północy za sprawą nieprzeciętnej nawierzchni, infrastruktury i przystępnej ceny. Różnice poziomu terenu sprawiają, że Autodrom Pomorze jest wymagający. Na pętli znajdziesz szybkie łuki, szykany, ciasne nawroty, czy też mocno wyprofilowane zakręty. Z pewnością każdy znajdzie tam coś dla siebie.
Ten historyczny obiekt został gruntownie wyremontowany w 2012 roku i oferuje jedne z najlepszych warunków do jazdy. Dla fanów jednośladów przewidziana jest nitka przejazdu o długości 1017 m.
Projektanci toru przewidzieli takie elementy jak techniczny zakręty, długie łuki i silne punkty hamowania. Bydgoski Kartodrom nie ma sobie równych pod względem infrastruktury; znajdziecie tam wszystko, o czym tylko możecie zamarzyć. Ponadto w niedalekiej przyszłości nieopodal toru planowane są sklepy i punkty gastronomiczne.