Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Samodzielne polerowanie lakieru własnego samochodu to czynność, na którą decydują się prawdziwi pasjonaci motoryzacji i auto detailingu. Warto jednak poprawki wykonywać z głową i używać do polerowania odpowiednich past o optymalnym dla danego ubytku poziomie ścierności. Czym różni się pasta średniościerna od agresywnej? Jakie jeszcze są rodzaje past, kiedy ich używać i które sprawdzają się do polerowania ręcznego, a którego do mechanicznego? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule!
Zanim przystąpisz do usuwania rys, ubytków, odprysków czy hologramów, powinieneś zastanowić się nad sposobem polerowania. Możesz polerować ręcznie albo mechanicznie za pomocą odpowiedniego narzędzia – polerki elektrycznej.
Pierwszy ze sposobów jest zdecydowanie mniej skomplikowany, ale również bardzo czasochłonny w przeciwieństwie do polerowania za pomocą polerki elektrycznej. Do polerowania ręcznego potrzebna Ci będzie odpowiednia pasta polerska, pad i uchwyt polerski, a także spore pokłady cierpliwości. Polerowanie ręczne trwa długo i ma jedną bardzo istotną wadę – metoda pozwala na usunięcie bardzo drobnych rys czy niewielkich ubytków albo hologramów, ale z głębszymi zarysowaniami należy walczyć, polerując lakier mechanicznie. Trzeba jednak przyznać, że polerowanie ręczne trudniej dostępnych elementów auta (wszelkie załamania i krzywizny, jak na przykład te w obszarze klamek drzwi, lusterek czy niepłaskich części auta pokrytych lakierem) jest bardzo efektywne!
Polerowanie za pomocą polerki jest z pewnością nieco bardziej skomplikowane i wymaga wyczucia. To z kolei nie przychodzi bez doświadczenia, dlatego początkujący użytkownicy tego typu sprzętu powinni bardzo ostrożnie podchodzić do wykonywania poprawek lakierniczych w taki sposób. Zaletami polerowania mechanicznego są jego szybkość i skuteczność w eliminowaniu większych i głębszych ubytków powłoki karoserii.
W przypadku polerowania ręcznego powinieneś zdecydować się na takie produkty, jak pasta do polerowania o niskim lub średnim poziome agresywności. Wybierając preparaty tego typu, wybierasz rozwiązanie najbardziej efektywne dla tej metody polerowania. Usuniesz drobne ubytki, hologramy, rysy i odpryski, ale nie naruszysz lakieru w nieestetyczny sposób. Chodzi o to, by uniknąć tworzenia dodatkowych ubytków poprzez stosowanie takich środków, jak pasta polerska do lakieru o wysokim stopniu agresywności. Tego typu pasty stosowane są wtedy, gdy należy zetrzeć lakier na większą głębokość, by usunąć głęboki ubytek.
Polerowanie mechaniczne powinieneś natomiast wykonywać, używając średnio lub mocno agresywnych past. Pasta polerska do samochodu, która ma zbyt niski poziom ścieralności, może okazać się za słaba, a wtedy całe zadanie może okazać się po prostu nieefektywne. Spędzisz dłuższy czas, a efekty pozostawią wiele do życzenia, dlatego nie bój się używać mocno agresywnych past do głębokich rys czy ubytków. Obserwuj jednak postępy, aby nie zetrzeć lakieru zbyt mocno. Wyczucie pozwoli Ci uniknąć zmatowienia lakieru bądź starcia go na za dużą głębokość.
Pasta do polerowania auta powinna więc zostać dostosowana do sposobu polerowania, a także do rodzaju ubytku, z którym uporasz się z jej pomocą. Pamiętaj także o dokładnym umyciu auta przed polerowaniem. W innym wypadku może spotkać Cię nieprzyjemna sytuacja w postaci nie tylko nieusunięcia ubytków, ale stworzenia nowych. Powodzenia!
Fot.: materiał prasowy Klienta