Choć nie da się ukryć, że linowe bariery posiadają wiele kluczowych plusów, to nie można także odmówić kontrowersji związanych z bezpieczeństwem właścicieli jednośladów. Jak widać, władze Szwecji poszły po rozum do głowy i szukają alternatywy.
Barriery ochronne stały się nieodłącznym elementem krajobrazu infrastrukturalnego w Polsce i na świecie. To kluczowy element z zakresu bezpieczeństwa drogowego, który codziennie ratuje życia setek osób. Choć to stwierdzenie jest szczególnie prawdziwe w przypadku samochodów, sprawa wygląda zupełnie inaczej z punktu widzenia motocyklistów.
Na problem zwrócił uwagę szwedzki minister infrastruktury, Tomas Eneroth, który podjął problem niebezpieczeństwa związanego z wprowadzeniem barier linowych. Wydaje się jednak, że reakcja była zbyt późna. Kto wie ilu motocyklistów straciło zdrowie i życie w starciu z tą konstrukcją.
Z tego powodu Szwecja chce opracować nowatorski rodzaj barier energochłonnych, które zatrzymają nie tylko ciężkie pojazdy, ale przede wszystkim nie będą stanowić zagrożenia dla jednośladów. Odejście od lin ma się rozpocząć w październiku 2021 roku.
(Fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad)