Usługi pozycjonowania adresowane do sklepów motocyklowych

OnetraceW internecie

Usługi pozycjonowania adresowane do sklepów motocyklowych

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Brakuje ci klientów i odwiedzających twojego wirtualnego sklepu motocyklowego? Sprawdź, jak możesz to zmienić za pomocą odpowiedniego pozycjonowania.

Co kryje się pod skrótem SEO?
Marketing mix – to musisz wiedzieć!

Prowadzenie sklepu motocyklowego wiąże się między innymi z ciągłą próbą zdobycia nowych klientów. Pozycjonowanie twojej strony www może w tym naprawdę mocno pomóc!

Czym dokładnie jest pozycjonowanie oraz SEO?

Każda osoba, która prowadzi swoją działalność w Internecie – niezależnie, czy jest to sklep on-line, portal informacyjny czy blog – powinna zaznajomić się z pewnymi pojęciami, które mogą nieść za sobą niezwykle pozytywny wpływ na liczbę osób odwiedzających witrynę. Wśród nich możemy bez cienia wątpliwości wymienić pozycjonowanie strony internetowej oraz SEO. Do czego jednak dokładnie odnoszą się te hasła, do czego mogą nam się one przydać i na czym polegają konkretne usługi pozycjonowania?

Pozycjonowanie strony internetowej to tak naprawdę wszystkie działania, które podejmujemy w celu polepszenia współpracy pomiędzy naszym portalem a wyszukiwarkami. Każde takie narzędzie używa bowiem specjalnego oprogramowania i algorytmów, które nazywamy silnikami wyszukiwania. Za ich pomocą, wyszukiwarka wybiera strony, które według niej mogą być najbardziej przydatne osobie wpisującej konkretną frazę. Na samym szczycie listy wyszukań pojawią się więc albo opłacone reklamy, albo portale o dobrym pozycjonowaniu. Bardzo prawdopodobne jest to, że użytkownik korzystający z wyszukiwarki w pierwszej kolejności wybierze któreś z haseł znajdujących się najwyżej.

SEO zaś to skrót od Search Engine Optimization, czyli optymalizacji silników wyszukiwania. Podczas wszystkich procesów, które będziemy wykonywali w celu poprawienia naszego pozycjonowania w wyszukiwarkach, będziemy dążyli do nawiązania swoistej przyjaźni pomiędzy naszą witryną a wyszukiwarkami. By nasz portal wyświetlał się dostatecznie wysoko i odpowiednio dużej liczbie osób, nasza strona www musi zbudować sobie swoistą reputację w oczach silników tych wyszukiwarek. Musimy więc sprawić, że będą one działały na naszą modłę.

Co wpływa na pozycjonowanie naszej strony internetowej?

Istnieje wiele czynników, które posiadają niebagatelny wpływ na statystyki naszej witryny w wyszukiwarkach. Zaplanowane i konsekwentne działanie, które może trwać nawet kilka miesięcy, może przynieść upragniony skutek. Niestety warto pamiętać o tym, że uczucia wyszukiwarek – nawiązując już do powyższej metafory przyjaźni – można bardzo łatwo zranić, a stracone zaufanie nie jest już tak proste w odbudowaniu. Kilka złych ruchów lub kilka źle skonfigurowanych tekstów może niestety sprawić, że nasza strona na dobre zakopana zostanie w odmętach wyszukiwarek. To ostatnie, czego chcemy.

Na SEO wpływają przede wszystkim treści, które zamieszczamy na naszym portalu. Powinny posiadać one odpowiednią długość – krótkie teksty, oczywiście w zależności od danej sytuacji, często nie są mile widziane przez wyszukiwarki. Warto również pamiętać o odpowiednich słowach kluczowych, które będą odzwierciedlać cel naszej strony – tematykę, konkretne przedmioty oraz działania. Spory wpływ na pozycjonowanie mają również oprawa graficzna portalu, jego płynność działania, kompatybilność z urządzeniami mobilnymi, a także czytelny kod źródłowy, który pozwoli wyszukiwarkom lepiej odnaleźć twój portal. Warto również zapoznać się czym jest sitemap.xml i jakie ma znaczenie dla SEO.

Konkretne działania z zakresu pozycjonowania dla sklepu motocyklowego

W przypadku takiej strony internetowej, jak sklep motocyklowy, niezwykle ważne jest działanie w celu przyrostu organicznych (niepłatnych) kliknięć w link przekierowujący do portalu. To właśnie dlatego tak ważna jest budowa dobrej bazy linków – istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo natrafienia na naszą stronę w sieci.

Nie można również zapominać o unikalnych tekstach, które będą bazowały na odpowiednich frazach kluczowych. Jest to najważniejsza część całego procesu. Do tego można dorzucić między innymi uproszczenie warstwy wizualnej sklepu i dostosowanie jej do silników wyszukiwarek. Dzięki temu wyszukiwarki mogą bardziej polubić się z naszą witryną.

Fot.: Sigmund/unsplash.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dot. cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień można dokonać w każdym momencie. Więcej szczegółów na podstronie Polityka prywatności.