Dealerzy obawiają się nadchodzącej zmiany – będziesz mógł oddać wadliwy motocykl do salonu?

OnetraceMOTOŚWIAT

Dealerzy obawiają się nadchodzącej zmiany – będziesz mógł oddać wadliwy motocykl do salonu?

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Awaria motocykla? Nic nie szkodzi, salon sam będzie musiał go odebrać. To realia po wprowadzeniu nowelizacji ustawy o prawach konsumenta. Dowiedz się więcej!

Sukces podkarpackiej akcji “Motocykl” – mundurowi skontrolowali 400. motocyklistów
Dolnośląscy policjanci otrzymali nowy motocykl
Kalifornijski Sondors pracuje nad elektrycznym motocyklem

Duże straty finansowe i kłopoty logistyczne dealerów motocyklowych? Wszystko za sprawą nowelizacji ustawy o prawach konsumenta. 

Problematyczny jest ustęp 5 artykułu 43d, którego interpretacja jest jasna – wadliwy motocykl zostanie na koszt przedsiębiorcy odebrany od klienta.

W nowelizacji ustawy o prawach konsumenta zapisano informację, że przedsiębiorca odbiera na swój koszt towar podlegający naprawie czy wymianie. Oznacza to, że każdy, kto kupił w salonie motocykl, a po pewnym czasie ten uległ awarii, nie musi na własną rękę dostarczać jednośladu do dealera.

Aktualnie sytuacja wygląda nieco inaczej, to klient ma dostarczyć uszkodzony motocykl. Tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe, kupujący ma udostępnić go sprzedawcy, co raczej w praktyce zdarza się rzadko. Związek Dealerów Samochodowych już wystosował pismo do Ministerstwa Sprawiedliwości, w którym zaznaczono, że taki zapis jest niedopuszczalny.

Zdjęcie główne: cottonbro/pexels.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0
Nad SXO czuwa sxo.pl i ebrains.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dot. cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień można dokonać w każdym momencie. Więcej szczegółów na podstronie Polityka prywatności.