Niektórzy z nas marzą o zgrabnych i lekkich motocyklach, którymi bez problemu będzie można manewrować nawet w najwęższych miejscach w miejskiej dżungli. Z kolei inni wręcz przeciwnie; szukają masywnych maszyn, które zdaniem wielu kierowców prowadzą się znacznie stabilniej. Oto przygotowane dla nich i dla ciekawskich zestawienie najcięższych jednośladów na świecie.
Długa podróż motocyklem to nie lada wyzwanie dla każdego kierowcy. Trzeba się do niej odpowiednio przygotować, a przede wszystkim posiadać maszynę, która sprawdzi się w takich okolicznościach. Na pierwszy plan wysuwają się cruisery. Są to motocykle z serii turystycznej, które z roku na rok zyskują na popularności wśród coraz szerszego grona motocyklistów. Charakteryzują się niskim położeniem siedzenia w stosunku do kierownicy, która dodatkowo wydłużona jest w kierunku tyłu pojazdu.
Motocykle typu cruiser najczęściej wyposażone są w silniki w układzie widlastym, charakteryzujące się kultowym i niepodrabianym basowym brzmieniem. Na tle pozostałych najbardziej wyróżniają je ich spore gabaryty. Bez wątpienia są to jedne z najpotężniejszych jednośladów na świecie. Takie giganty nie nadają się do miejskiej jazdy, ale za to doskonale sprawdzą się podczas podróży po bezkresnych drogach.
Warto jednak zauważysz, że karoseria cruiserów nie jest zbyt rozbudowana — bardzo łatwo dostrzec potężny silnik. Często montuje się na nich różnego rodzaju akcesoria typu light bar, sissy bar czy też gmoli. Mają one na celu poprawienie komfortu jazdy, a także zadbanie o poszczególne elementy pojazdu. Oto kilka najbardziej rozpoznawalnych motocykli, których waga jest naprawdę oszałamiająca. Aż ciężko wyobrazić sobie jazdę takim „potworem”.
Boss Hoss to amerykańskie przedsiębiorstwo, specjalizujące się w produkcji motocykli, a w szczególności bardzo ciężkich cruiserów i trójkołowców. Historia firmy sięga 1990 roku, kiedy to została założona przez Montego Warnego. Obecnie w katalogu Boss Hoss można znaleźć naprawdę potężne maszyny wyposażone w widlaste ośmiocylindrowe silniki General Motors. Największym z oferowanych modeli jest Stud Hoss z 2003 roku, który może pochwalić się silnikiem o pojemności skokowej 8,2 litra. Jego moc to aż 502 koni mechanicznych, natomiast waga wynosi niespełna 600 kilogramów!
Kawasaki to cieszący się ogromną popularnością koncern motoryzacyjny, który powstał w 1969 roku na skutek połączenia trzech przedsiębiorstw: Kawasaki Dockyard, Kawasaki Rolling Stone Manufacturing oraz Kawasaki Aircraft. Firma od tego czasu wypracowała sobie niezwykle silną pozycję na rynku motocykli. Produkowana przez Kawasaki seria motocykli Vulcan wielką sławę zyskała głównie dzięki rozmiarom oraz mocy oferowanych pojazdów. Jednym z najcięższych „potworów” jest Vulcan 2000, który produkowany był w latach 2004 – 2012. Wersja z 2012 roku, czyli Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT, to maszyna wyposażona w ponad dwulitrowy silnik. Przyspiesza do 100 km/h zaledwie w niecałe cztery sekundy! Masa tego motocykla to 401 kg.
Gold Wing to motocykl, który szczególnie upodobały sobie osoby lubujące się w dalekich, wielogodzinnych podróżach. Został zaprojektowany i wyprodukowany przez japońskie przedsiębiorstwo Honda cieszące się ogromną popularnością i dużym zaufaniem wśród fanów branży motoryzacyjnej z całego świata. Gold Wing został po raz pierwszy zaprezentowany w 1975 roku i od tamtej pory budzi niemałe zainteresowanie, zwłaszcza w Ameryce Północnej, zachodniej Europie oraz Australii. W premierowym roku sprzedano aż 13 000 sztuk tego modelu, co stanowiło w Japonii rekord. Aktualnie pojazd dostępny jest w trzech wariantach: Gold Wing, Gold Wing F6B oraz Gold Wing F6C. W wersji podstawowej motocykl wyposażony jest w sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 1832 ccm. Masa własna tego pojazdu to aż 421 kg.
Harley Davidson to amerykański producent motocykli, który znany jest głównie z produkcji ciężkich i masywnych modeli. Nie inaczej jest w przypadku pojazdu Road Glide Ultra. W pełnej gotowości waży aż 438 kg. Road Glide Ultra napędzany jest silnikiem Twin Cooled Twin Cam 110, którego pojemność skokowa wynosi 1801 ccm. Prezentowany motocykl należy do turystycznej serii Harleya Davidsona. Oznaczenie Ultra świadczy o zaawansowanym wyposażeniu, które doskonale sprawdzi się podczas długich podróży. Jego gabaryty zapewniają należytą wygodę zarówno kierowcy, jak i pasażerowi. Jedyny problem, z jakim musi się zmierzyć Road Glide Ultra, to jazda w warunkach miejskich. Bardzo ciężko nim przemknąć pomiędzy autami.
Triumph Rocket III to motocykl produkowany przez firmę Triumph Motorcycles Ltd już od 2004 roku aż do dzisiaj. Prace nad tą maszyną rozpoczęły się jednak jeszcze w 1998 roku i były nadzorowane przez wielu cenionych inżynierów. Model ten nagrodzony został wieloma nagrodami, m.in. Motocykl roku 2004 magazynu Motorcycle Cruiser czy Motocykl roku 2005 magazynu Cruising Ride. Rocket III w wariancie z 2015 roku ma trzycylindrowy silnik o pojemności 2,2 litra. Maszyna waży „na sucho” około 334 kg. Triumph Rocket III to motocykl, który oszałamia samym wyglądem. Spore gabaryty oraz waga robią naprawdę duże wrażenie. Model z rocznika 2015 kosztuje około 72 tysiące złotych, natomiast używane egzemplarze można dostać nawet za połowę ceny.