Bezpieczne i wygodne buty motocyklowe – jak wybrać najlepszy model?

Bezpieczne i wygodne buty motocyklowe – jak wybrać najlepszy model?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jest kilka elementów wyposażenia motocyklisty, o których nie można zapomnieć. Oczywiście na pierwszym miejscu zawsze jest kask chroniący głowę. Kolejnym bez dwóch zdań są buty – muszą być wybrane do preferowanego stylu jazdy i warunków, a także rodzaju motocykla. Na jakie postawić?

Rozmiar, wysokość i płeć – wybór butów motocyklowych

Tak naprawdę najlepszym rozwiązaniem doboru buta do stopy jest zmierzenie jej według zaleceń producenta. Następnie dopasowanie długości do długości wkładek na stronie firmy, w której kupujesz konkretną parę butów. Należy zauważyć, że buty motocyklowe powinny być odpowiednio dopasowane, nie mogą być zbyt luźne. Co z wysokością? Są buty sięgające zaledwie za kostkę, a są i takie do kolana. Bez dwóch zdań te wyższe stanowią lepszą ochronę nóg. Jednak chodzenie w nich, a także samo zakładanie można porównać do kary. Podział jest jednak prosty – buty wysokie do modeli sportowych i na trasę, a niskie do miasta! 

Co ważne, od niedawna zaczęły się pojawiać różnice w budowie butów dla kobiet i mężczyzn. Udowodniono zależność pomiędzy tym, że buty dopasowane do stóp kobiet i te do stóp mężczyzn pomagają lepiej zmieniać biegi, są wygodniejsze, ale także trwalsze. Nie ulegają uszkodzeniom tak szybko, jak modele uniwersalne.

Buty na różne motocykle – nie taki prosty wybór!

Na motor sportowy najlepiej zakładać buty dosyć wysokie, nawet do okolic łydki. Powinny być odpowiednio sztywne, mieć ślizgi i dobrze chronić goleń oraz kostki. Niestety ich minus to bardzo wysoka cena. W przypadku modeli turystycznych lepiej sięgać po wersje uniwersalne, a więc nieco ponad kostkę. Co więcej, nie ma większego znaczenia, jakie buty założysz na szosę, ważne, aby były wygodne, w końcu przed Tobą długie godziny jazdy. 

Co z butami dla motocyklistów, którzy prowadzą pojazd po równym asfalcie, aby zaraz zjechać na podziurawione i krzywe polne drogi? Tutaj przychodzą z pomocą producenci tworzący buty typu adventure. Nie są to modele ciężkie, typowo offroadowe, a lżejsze i mniej zabudowane. Ich główną zaletą jest dodatkowy bieżnik, co sprawdzi się, gdy teren zrobi się naprawdę ciężki. Co więcej, najczęściej buty adventure występują w wersji wodoodpornej, docenią to osoby prowadzące pojazd wczesną wiosną lub jesienią. Podczas zakupów zwróć uwagę na protektory, nie może ich zabraknąć. Usztywnienia na trudnym terenie mają ogromne znaczenie, a producenci czasem o nich zapominają. 

Buty na motor miejski powinny być niskie, tak samo jak obuwie na lato. Wszystko ze względu na komfort z jazdy. W końcu przy niewielkich prędkościach noga w bucie przeznaczonym do motocykla sportowego by się przegrzała. Co więcej, jeździsz po mieście w jakimś celu, może na przykład chcesz zrobić zakupy? Wyobrażasz sobie chodzenie po sklepie w butach do kolan? Dla osób posiadających cruisera najlepszym wyborem będą kowbojki ze skóry, ewentualnie z chromowanymi elementami. Główną wadą tego rozwiązania jest brak ochraniaczy. Warto więc, aby były przynajmniej sztywne, zapewnią minimalną ochronę stopom i kostkom. Oczywiście wybór obuwia motocyklowego zależy w pełni od Ciebie!

Przeczytaj też: https://onetrace.pl/jakie-spodnie-motocyklowe-wybrac-na-poczatek/

Zdjęcie główne: Vedran Miletić/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Motocykl Zero SR! Co warto wiedzieć o tym cudzie technologicznym?
Motocykl Zero SR! Co warto wiedzieć o tym cudzie technologicznym?
Mikropłatności to ulubione słowo deweloperów gier wideo, a znienawidzone przez graczy. Teraz będą obecne również w nowym motocyklu Zero SR. W jaki sposób będą działać?
Udany debiut we włoskim czempionacie
Udany debiut we włoskim czempionacie
Zawodnicy AF Racing Ducati Toruń, Daniel Blin i Mateusz Hulewicz, bardzo dobrze zaprezentowali się podczas trzeciej rundy międzynarodowych mistrzostw Włoch, która odbyła się na słynnym torze Mugello.
Niemcy: zamykanie dróg przed motocyklami nie jest dobrym rozwiązaniem
Niemcy: zamykanie dróg przed motocyklami nie jest dobrym rozwiązaniem
Jak się okazuje, niemiecki Minister Transportu postawił sprawę jasno. Co na to społeczności?
Ostatnie wpisy