Wybór pierwszego motocykla to nie lekki kawałek chleba. Przed podjęciem decyzji adept jednośladów musi zaczerpnąć wielu opinii i dokładnie przemyśleć, czego oczekuje od swojej pierwszej maszyny. Jedną z najlepszych opcji na rynku jest Suzuki Marauder 125, który zyskał uznanie wśród początkujących motocyklistów. Co warto o nim wiedzieć?
Marauder miał swoją premierę ładne kilkanaście lat temu, jednak nie oznacza to, że znacząco odstaje od „młodego pokolenia”. Marauder 125 to najmniejszy motocykl ze stajni Suzuki. Początkujących motocyklistów kusi przede wszystkim atrakcyjną ceną – bez problemu znajdziesz oferty oscylujące w granicach zaledwie kilku tysięcy złotych. Nie da się ukryć, że jest to jedna z najlepszych opcji dla adepta jednośladów, który nie dysponuje dużym budżetem.
Wchodząc w mankamenty techniczne, zaletą Suzuki Marauder 125 jest prosta, nieprzekombinowana budowa. Pozwala to na tanią eksploatację, którą będziesz w stanie wykonać w zaciszu swojego garażu. Motocykl napędza jednocylindrowy chłodzony powietrzem silnik wyposażony w dwa zawory. Małe rozmiary jednostki napędowej przekładają się na możliwości Maraudera – nie jest to pod żadnym względem demon prędkości. Marauder osiąga moc równą 10 koni mechanicznych przy 9000 obr./min. Niemniej jednak połączenie z niską masą własną jednośladu sprawia, że Suzuki nie brakuje mocy i świetnie sprawdza się w trasie. To zupełnie wystarczające osiągi dla motocykla klasy soft-cruiser.
Co więcej, model Marauder 125 cieszy się rzadko spotykaną opinią bezawaryjnej maszyny. Miłośników własnoręcznych modyfikacji i wszelkiej maści złote rączki ucieszy fakt, że Suzuki idealnie nadaje się samodzielnego majsterkowania – konstruktorzy pozostawili tutaj naprawdę spore pole do popisu. Sam producent udostępnia wiele elementów i podzespołów, które śmiało można wykorzystać w zaciszu przydomowego garażu. To możliwość do zainteresowania się mechaniką motocyklową.
Marauder 125 znany jest ze swojej oszczędności. Spalanie plasuje się w przedziale od 1,8 do 4,5 litra na 100 kilometrów. To kluczowe, ponieważ w prosty sposób możesz zapanować nad spalaniem jednośladu. Spokojna jazda po mieście czy w trasie sprawi, że zaoszczędzisz sporo pieniędzy na benzynie.
Marauder 125 to motocykl o miękkim, wygodnym zawieszeniu i niskim środku ciężkości. To niezwykle istotne dla początkujących – tego typu maszyny niezwykle łatwo się prowadzi i potrafią wybaczyć nawet kardynalne błędy za kierownicą jednośladu. Na uznanie zasługuje także szeroka i komfortowa kanapa, pod którą znajduje się podręczny schowek.
Japoński koncern postawił na minimalizm także pod względem zegarów – na kierownicy znajdziemy wyłącznie prędkościomierz, wskaźnik luzu i włączonych kierunkowskazów. Choć dla niektórych może to być za mało, Marauder to maszyna idealnie wpisująca się w filozofię “mniej znaczy więcej”!
Przy okazji omawiania Maraudera 125 trzeba postawić sprawę jasno – nie jest i nie miał być to motocykl z prawdziwego zdarzenia. Jest to w najgorszym przypadku maszyna o klasę wyższa niż dobre skutery. Motocykl ten nie pozwoli na osiągnięcie zawrotnych prędkości i efektowne zrywy towarzyszące przyjemnym niskim warkotom silnika. Niektóre egzemplarze posiadają fabryczne blokady do prędkości 85 km/h. Niemniej jednak nie oznacza to, że Marauder 125 nie jest idealnym kandydatem na pierwszy motocykl. Zapewniam, że doświadczysz niezapomnianych wrażeń i przejedziesz setki kilometrów, napawając się pracą silnika i okolicznymi widokami. Marauder 125 dostarcza wystarczającej mocy, by dorównać tempa innym maszynom w mieście czy w trasie bez obawy o “zamulanie”. Jednakże to wszystko, jeśli chodzi o możliwości tego japońskiego motocykla. I w końcu, rzadko który miłośnik jednośladów może powiedzieć, że jego promień skrętu pozwala na komfortowe zawrócenie na standardowej jezdni, prawda?
(fot. pixabay.com)
Niedawno kupiłem Suzuki Marauder i jestem zachwycony jego wyglądem,jazdą. Naprawde świetny motocykl.A autorowi dziękuję za informację o tym motocyklu