Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
BMW F10 to szósta generacja samochodów od BMW, którą produkowano do 2017 roku. Architekci podczas tworzenia tej linii postawili sobie za cel nawiązanie do tradycyjnego designu tej marki. Za projekt samochodu odpowiadał m.in. Adrian van Hooydonk, który pełnił funkcję kierownika projektantów. Ciekawostką jest fakt, iż w projektowaniu samochodu ogromny wkład miał też Polak mieszkający w Niemczech: Jacek Frohlich. Jednym z celów, który postawili sobie designerzy, było stworzenie samochodu, który będzie nowoczesny, elegancki oraz jednocześnie nabierze sportowego charakteru. Jeśli spojrzymy na recenzje dotychczasowych użytkowników serii F10 można dojść do wniosku, że w dużej mierze osiągnięcie tego celu się udało. Jednym z ważniejszych momentów dla tej serii był rok 2014 – wówczas miał miejsce facelifting.
Kolejna interesująca kwestia jest taka, że mimo iż w samochodzie tym zastosowano wyjątkowo dużo nowoczesnych i zaawansowanych technologicznie rozwiązań, podczas tworzenia konstrukcji nie wykorzystano aluminium. Zastąpiono je blachą stalową. Decyzja ta sprawiła, że koszty prowadzonych napraw nadwozia stały się niższe.
W ramach serii F10 wyróżniono wiele rozmaitych konfiguracji. Mianowicie: są trzy typy nadwozia, zaś silniki mogą mieć 4, 6 bądź 8 cylindrów. Dodatkowo, poszczególne pojazdy to mogą być diesle 4 bądź 6-cyilindrowe wyposażone w jedną, dwie lub trzy turbosprężarki. Mało tego – F10 może mieć napęd na obie osie Xdrive bądź na tylne koła. W poszczególnych seriach stosuje się ręczne bądź automatyczne skrzynie biegów.
Z racji tego, iż samochód ten obecnie nie jest produkowany, można go jedynie zakupić na rynku wtórnym. Co ciekawe, wśród używanych F10 dominują sedany wyposażone w automatyczną skrzynię biegów.
Zdjęcie: Adobe Stock