Honda VF500F – co warto wiedzieć o tym modelu?

Honda VF500F – co warto wiedzieć o tym modelu?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Kultowa już Honda VF500F była produkowana w latach 1984–1986. To model cieszący się niezwykłą popularnością głównie na początku XXI wieku, gdy jego cena diametralnie spadła na rynku wtórnym

Co jeszcze warto wiedzieć o tym jednośladzie? Dlaczego był tak popularny i wciąż nie schodzi z ust fanów starszych motocykli?

Honda VF500F – podstawowe informacje

Honda VF500F, wypuszczona na rynek amerykański i kanadyjski jako Interceptor, to motocykl sportowy, jego pojemność wynosiła 498 cm³. Jak już wspominaliśmy, jednoślad produkowany był w latach 1984–1986 i co ciekawe, nosi miano jednego z najlepiej prowadzących się motocykli produkowanych w latach 80. ubiegłego wieku. Prezentowany dziś model był częścią większej rodziny produkcji Hondy z silnikiem V4 pierwszej generacji. Warto jednak zaznaczyć, że zarówno silnik, jak i sam jednoślad znacząco różnił się od pozostałych wersji. 

Na rynku europejskim pojawił się także model VF500F2, gdzie zastosowano pełną owiewkę, popularniejszy był jednak nasz dzisiejszy bohater, wykorzystujący tylko górną połowę owiewki z dolną osłoną znajdującą się przed miską olejową. VF500F stworzono na szkieletowej ramie z rur stalowych o kwadratowym przekroju. Zastosowano w nim standardowe widelce i pojedynczą, regulowaną sprężynę.

Na uwagę w opisywanym modelu zasługiwały 16-calowe koła z oponami 100/90-16 – mocno przyczyniające się do komfortu prowadzenia jednośladu opisywanego przez wielu jego byłych i aktualnych właścicieli oraz fanatyków motoryzacji. Honda VF500F po dokładnie trzech latach produkcji została zastąpiona na rynku modelem CBR600F, ten na amerykańskim i kanadyjskim rynku nazwano Hurricane. Jego historia jest dużo dłuższa, bo sięga roku 2006. Co ważne, produkcję CBR600F wznowiono w 2011 i trwa ona do dziś.

Poznaj model z rocznika 86’

Prezentujemy kilka podstawowych parametrów Hondy VF500F z rocznika 1986. Sportowy motocykl miał wymienianą już pojemność 497 cm³, silnik to ta sama jednostka V4. Honda z tego rocznika była czterosuwowa i miała moc 70 koni mechanicznych. W połączeniu z czterozaworowym cylindrem i 6-biegową skrzynią biegów model osiągał prędkość maksymalną wynoszącą 199 kilometrów na godzinę, a więc naprawdę przyzwoity wynik jak na tamte czasy. 

Pojemność zbiornika w modelu wynosiła dokładnie 17 litrów, a zużycie paliwa 5,33 litra na 100 przejechanych kilometrów. W Hondzie VF500F 86’ zastosowano przednie opony 100/90-16, a tylne 110/90-18, hamulce przednie były dwutarczowe, tylne z kolei jednotarczowe. Całkowita waga motocykla przygotowanego do jazdy nie przekraczała 206 kilogramów.

Przez wielu ekspertów i właścicieli Hondy VF500F, motocykl opisywany jest jako idealny na ulicę, ale sprawdzający się również w mieście. Osoby aktualnie lub kiedyś posiadające model chwalą go za niezawodną jednostkę napędową, świetnie pracującą skrzynię biegów i doskonały układ hamulcowy. Elektronika modelu była wręcz bezawaryjna, co także należy uznać za dużą zaletę. Niestety, Honda VF500F była podatna na poważne usterki związane z innymi, niewymienionymi tutaj podzespołami, dlatego została szybko zastąpiona modelem CBR600F.

Zdjęcie główne: Chris Liverani/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

dwa × 2 =

  • Radek 16.04.2022

    Mam egzemplarz z roku 1986. Potwierdzam, świetna maszyna, przykuwająca wzrok. Tylko dbać i cieszyć się jazdą.

Rekomendowane
Honda dołącza do ofensywy na rzecz wymiennych akumulatorów do motocykli i lekkich pojazdów elektrycznych
Honda dołącza do ofensywy na rzecz wymiennych akumulatorów do motocykli i lekkich pojazdów elektrycznych
To krok w stronę rozwiązania długofalowych problemów elektromobilności. Konsorcjum pracę już w maju.
Zalety i zastosowania pogłębiarek ssących w różnych sektorach przemysłu
Zalety i zastosowania pogłębiarek ssących w różnych sektorach przemysłu
Artykuł prezentujący szerokie zastosowania i korzyści wynikające z używania pogłębiarek ssących w różnorodnych sektorach przemysłu, od budownictwa po górnictwo.
Brazylijski motocyklista prowadzący w klapkach ucieka przed stróżami prawa [NAGRANIE]
Brazylijski motocyklista prowadzący w klapkach ucieka przed stróżami prawa [NAGRANIE]
Krótki rękaw, klapki na nogach - czego więcej potrzeba by wykonywać efektowne manewry na jednośladzie?
Ostatnie wpisy