Szwecja wycofuje się z pomysłu linowych barier. Powodem niebezpieczeństwo dla motocyklistów

OnetraceMOTOŚWIAT

Szwecja wycofuje się z pomysłu linowych barier. Powodem niebezpieczeństwo dla motocyklistów

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Szwecja chce opracować nowatorski rodzaj barier energochłonnych, które zatrzymają nie tylko ciężkie pojazdy, ale przede wszystkim nie będą stanowić zagrożenia dla jednośladów.

Motocykl na kat. B: Husqvarna Svartpilen 125 atakuje rynek
Te jednoślady imponują pojemnością silnika! Zobacz prawdziwe potwory!
Motocykl na kt. A2 do 5000 złotych – TOP10

Choć nie da się ukryć, że linowe bariery posiadają wiele kluczowych plusów, to nie można także odmówić kontrowersji związanych z bezpieczeństwem właścicieli jednośladów. Jak widać, władze Szwecji poszły po rozum do głowy i szukają alternatywy.

Barriery ochronne stały się nieodłącznym elementem krajobrazu infrastrukturalnego w Polsce i na świecie. To kluczowy element z zakresu bezpieczeństwa drogowego, który codziennie ratuje życia setek osób. Choć to stwierdzenie jest szczególnie prawdziwe w przypadku samochodów, sprawa wygląda zupełnie inaczej z punktu widzenia motocyklistów.

Na problem zwrócił uwagę szwedzki minister infrastruktury, Tomas Eneroth, który podjął problem niebezpieczeństwa związanego z wprowadzeniem barier linowych. Wydaje się jednak, że reakcja była zbyt późna. Kto wie ilu motocyklistów straciło zdrowie i życie w starciu z tą konstrukcją.

Z tego powodu Szwecja chce opracować nowatorski rodzaj barier energochłonnych, które zatrzymają nie tylko ciężkie pojazdy, ale przede wszystkim nie będą stanowić zagrożenia dla jednośladów. Odejście od lin ma się rozpocząć w październiku 2021 roku.

(Fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0
Nad SXO czuwa sxo.pl i ebrains.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dot. cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień można dokonać w każdym momencie. Więcej szczegółów na podstronie Polityka prywatności.