Skutery Vespa na kategorię B – jakie modele możesz wybrać?

Skutery Vespa na kategorię B – jakie modele możesz wybrać?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Marka skuterów Vespa jest jedną z najchętniej wybieranych na rynku. Kultowe już jednoślady zawładnęły wąskimi włoskimi ulicami. Coraz częściej spotkać je można również w Polsce. Dziś przedstawimy Ci modele, które możesz prowadzić, mając tylko prawo jazdy kategorii B!

Vespa Primavera

Na początek nowoczesny styl, prosta obsługa i ergonomia, czyli Vespa Primavera. Skuter łączy tradycyjny design z lat 50. ubiegłego wieku z najnowszymi technologiami. Ten model produkowany jest już od 1968, jego najnowsza wersja spodoba się fanom klasyków. Primavera dostępna jest w wielu kombinacjach, co ważne, każda wersja to pojemność skokowa maksymalnie 125 cm3. Głównie jednak producent postawił tutaj na modele o pojemności 50 cm3.

Vespa Sprint

Tym razem dynamiczna sylwetka i szeroka gama bardzo żywych kolorów. Do tego oświetlenie LED i analogowo-cyfrowa tablica. Model pięknie się prezentuje między innymi dzięki 12-calowym kołom! Vespa Sprint dostępna jest w bardzo podobnej cenie, co poprzednik, czyli Primavera. Warto zaznaczyć, że również ten egzemplarz kupisz w wersjach, które mają od 50 cm3 do 125 cm3. Kupujesz i prowadzisz, mając jedynie prawo jazdy kategorii B.

Vespa GTS

Poprzednik z pewnością swoją nazwą mógł wzbudzić niemałe poruszenie, w końcu sprint kojarzy się wielu osobom z szybkością. Jak się jednak okazuje, słysząc Vespa GTS, potencjalni użytkownicy mogą mieć jeszcze większe wątpliwości, czy to aby na pewno nie ścigacz. W pewnym stopniu może to być prawda, bo wiele wersji modelu GTS to pojemność skokowa wynosząca 300 cm3. Skuter znalazł się jednak w tym zestawieniu, ponieważ każda wersja wychodziła z dwoma pojemnościami, tą wymienioną oraz 125 cm3. Należy zauważyć, że jest to model nieco droższy od poprzedników.

Vespa 946 

Tym razem jednocylindrowy, czterosuwowy i trzyzaworowy model chłodzony cieczą, który został wyposażony w silnik 125 cm3. Egzemplarz nawiązuje do klasyki gatunku. Elegancka konstrukcja – szczególnie w czerwonej wersji kolorystycznej – to prawdziwy majstersztyk. Piękne kształty, rysy legendarnej Vespy MP6 i do tego silnik, który pozwala na jazdę jedynie z prawem jazdy kategorii B. W tym przypadku musisz jednak przygotować się na spory wydatek. Model 946 jest prawie 3-krotnie droższy od poprzednich!

Vespa Elettrica

Elettrica to elektryczny model Vespy, który mocno rzuca się w oczy z jednego powodu – krawędzie wszystkich części tego skutera mają inny kolor od karoserii. Na przykład cała blacha jest srebrna, a krawędzie w postaci pasków niebieskie lub żółte. Bez dwóch zdań prezentuje się to świetnie! Do Twojej dyspozycji producent oddał trzy modele, egzemplarz motorowerowy Elettrica L1, który rozpędza się do 45 kilometrów na godzinę, model Elettrica L2 z prędkością maksymalną 55 kilometrów na godzinę oraz L3 rozpędzający się do 70 kilometrów na godzinę. Prawo jazdy kategorii B umożliwia Ci jazdę każdą z nich. Zalecamy wybór tej ostatniej, w słabszych modelach po prostu brakuje tej prędkości w dużych miastach i na ich obrzeżach, gdzie prędkość dopuszczalna na drodze wzrasta do 80 kilometrów na godzinę.

Wybierz swoją Vespę i ruszaj na podbój ciasnych uliczek i korków. Skuterem przez miasto? Szybciej, bardziej ekonomicznie i równie wygodnie!

Zdj. główne: Teng Yuhong/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

jedenaście − 8 =

  • Stefan 04.08.2022

    Piękne i kultowe skutery ale ceną po prostu odstają.
    Natomiast Elettrica cenę ma niestety mdlejącą.

Rekomendowane
Hiszpański rząd zmieni prawo dotyczące motocykli o pojemności 125 cm3?
Hiszpański rząd zmieni prawo dotyczące motocykli o pojemności 125 cm3?
Według oficjalnych danych, w samym 2019 roku ponad 27% ofiar śmiertelnych stanowiły osoby poruszające się na jednośladach.
III Zlot forum Watahy 125+ – dlaczego warto się tam wybrać?
III Zlot forum Watahy 125+ – dlaczego warto się tam wybrać?
Wataha 125+ to forum zrzeszające fanów motocykli o pojemności wynoszącej właśnie 125 centymetrów sześciennych. W maju tego roku odbędzie się III zlot tej grupy.
Opony terenowe całoroczne – o czym pamiętać przy ich zakupie?
Opony terenowe całoroczne – o czym pamiętać przy ich zakupie?
Opony do typowych terenówek mocno różnią się od tych do samochodów osobowych. Przede wszystkim mają agresywny bieżnik oraz nieco inne właściwości. Czym kierować się przy wyborze ogumienia terenowego w wersji całorocznej? Na jakie modele warto stawiać?
Ostatnie wpisy