Enduro z większym silnikiem – jakiego modelu możesz szukać?

MOTOCYKLE >500
Enduro z większym silnikiem – jakiego modelu możesz szukać?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Enduro to doskonała propozycja dla osób, które chcą przemierzać zarówno drogi asfaltowe, jak i bezdroża. Jaki model będzie najlepszym wyborem?

Rodzaje motocykli

Motocykle dzielą się na sporo klas. Głównymi kryteriami podziału są oczywiście ich wygląd i cechy charakterystyczne, przeznaczenie, lecz także właściwości jezdne. Wyróżnia się motocykle sportowe, popularnie zwane ścigaczami, turystyczne przystosowane do dalekich wypraw czy ogromne i bardzo głośne krążowniki – cruisery. Rodzajów jest rzecz jasna wiele więcej. Wśród nich wyróżniają się motory off-roadowe, crossy i enduro, gdy nachodzi ochota zjechania z konwencjonalnej drogi i przeniesienia się w trudny teren.

Cross a enduro

Przeciętny człowiek, który nie interesuje się jednośladami, może mieć problem z rozróżnieniem tych dwóch typów na pierwszy rzut oka. Jest jednak między nimi dość istotna różnica, motocykle crossowe w przeciwieństwie do enduro nie posiadają homologacji drogowej, to znaczy nie mają „zbędnych” elementów zwiększających masę pojazdu – świateł, kierunkowskazów, lusterek itp. 

Jaki model enduro dla początkujących?

Zaczynający swoją przygodę z jednośladami przy wyborze pojazdu w większości kierują się ceną i kosztami utrzymania. Raz, że zwykle są to osoby młode, z ograniczonym budżetem, dwa – motocykl nie powinien być drogi, bo w rękach niedoświadczonego kierowcy po prostu może się zmarnować.

Honda CRF 250L Rally 

Stworzona z myślą o kierowcach chcących jeździć po drogach konwencjonalnych i w terenie, nowa Honda CRF 250L Rally to niewielka maszyna o zaskakujących możliwościach. Tak opisuje maszynę producent. Motocykl jest dynamiczny, a zarazem ekonomiczny i praktycznie bezobsługowy.

  • Silnik – pojemność: 250 cm3; moc: 25 KM;
  • Spalanie: 3 l / 100 km;
  • Prędkość maksymalna: 130 km/h.

Yamaha WR250F 

Ten motocykl łączy w sobie cechy enduro i crossa. Jest wszechstronny, wydajny i ekonomiczny. Posiada aluminiową ramę i dość nietypowy silnik z pięcioma zaworami.

  • Silnik – pojemność: 250 cm3; moc: 30 KM;
  • Spalanie: 3,7 l / 100 km;
  • Prędkość maksymalna: 130 km/h.

Suzuki DR-Z 400 

Motocykl stworzony głównie z myślą o codziennym użytkowaniu. Nie można go nazwać maszyną wyczynową, ale w terenie, czy na torze również da sobie radę. Jego zaletą jest bardzo dobra dostępność części zamiennych.

  • Silnik: 398 cm3; moc: 36 KM;
  • Spalanie: 4,3 l / 100 km;
  • Prędkość maksymalna: 140 km/h.

Modele z większym silnikiem – dla doświadczonych motocyklistów

Wraz z większą liczbą przejechanych na jednośladzie kilometrów idzie w parze oczywiście większe doświadczenie, lecz także rośnie chęć przesiadki na szybszą maszynę, która oferuje wyższą moc i większe wrażenia z jazdy.

KTM LC4 Adventure 

Model ten nie jest może najbardziej komfortowy, ale za to doskonale sprawdza się nawet w najcięższych warunkach. Najtrudniejsze wyprawy nie są mu straszne. Świadczy o tym sam fakt wielokrotnego dotarcia do mety Rajdu Dakar. 

  • Silnik: 625 cm3; Moc: 50 KM;
  • Spalanie: 4,2 l / 100 km;
  • Prędkość maksymalna: 140 km/h.

KTM Freeride 350 

Nie jest to klasyczne enduro, a bardziej połączenie z trialówką. Mimo że moc nie powala na kolana, to motocykl jest bardzo żywotny właściwie niezależnie od podłoża i ukształtowania terenu. Jest to zasługa niskiej masy, która wynosi zaledwie nieco ponad sto kilogramów.

  • Silnik: 350 cm3; Moc: 23 KM;
  • Spalanie: 5,3 l / 100 km;
  • Prędkość maksymalna: 120 km/h.

Aprilia Tuareg 

Jest to motocykl wielozadaniowy. Potrafi bez problemu poruszać się po bezdrożach, a dzięki niewielkiej masie nie będzie męczący również w ruchu miejskim. Mimo że produkowany był kilka lat temu, to jego stylistyka wciąż cieszy oko. Technicznie nie ma się do czego przyczepić, cechuje go prostota wykonania i łatwość w naprawie.

  • Silnik: 562 cm3; Moc: 43 KM;
  • Spalanie: 4,7 l / 100 km;
  • Prędkość maksymalna: 165 km/h.

Dla każdego coś dobrego

W dzisiejszym świecie praktycznie w każdej dziedzinie życia mamy do wyboru ogromną liczbę wariantów. Nie inaczej jest w motoryzacji. Producenci zarówno samochodów, jak i motocykli starają się ciągle zadowalać swoich klientów, proponując im coraz to lepsze rozwiązania. W przypadku jednośladów nie sposób jest wymienić wszystkich ciekawych propozycji na rynku. Jedno jest jednak pewne – każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie.

(fot. pixabay.com)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Czy motocykliści mogą jechać koło siebie? Jak to robić bezpiecznie?
Czy motocykliści mogą jechać koło siebie? Jak to robić bezpiecznie?
Poruszanie się motocykli obok siebie to coś, co wywołuje wiele kontrowersji. Co jednak mówią nam o tym przepisy oraz jak robić to bezpiecznie?
Czy deszcz zawsze musi oznaczać postój na motocyklu?
Czy deszcz zawsze musi oznaczać postój na motocyklu?
Motocykl to dla wielu sposób na relaks i odprężenie, więc jest używany głównie przy dobrej pogodzie. Czasem plany pokrzyżuje jednak deszcz. Czy postój jest przy nim wymagany?
Słownik terminów związanych z ekologicznym transportem miejskim
Słownik terminów związanych z ekologicznym transportem miejskim
Poznaj najważniejsze terminy związane z ekologicznym transportem miejskim i dowiedz się więcej o jego korzyściach dla naszej planety.
Ostatnie wpisy