125-tki to świetne jednoślady na początek przygody z motocyklami, a Husky nie jest wyjątkiem. SYM to tajwańska marka motocykli, która szturmem podbija światowe rynki. Dziś przyjrzymy się dokładnie modelowi Husky 125!
SYM ( Sanyang Motor Company), to jeden z największych producentów skuterów na świecie. Marka założona w 1954 roku w Tajpej na chwilę obecną wyprodukowała ponad 16 milionów jednośladów, a roczny przychód przekracza cztery miliardy złotych. Ten prężnie rozwijający się koncern podbija również inne segmenty jednośladów. Jednym z nich są popularne motocykle o pojemności 125 cm3, które podbiły serca miłośników jednośladów i nierzadko wybierane są przez adeptów na początku swojej przygody z motocyklami.
Jak przystało na wschodzącego producenta pojazdów, początki SYM były niezwykle skromne. W niedużej fabryce produkowano światła do rowerów. Dopiero dziesięć lat później, w latach 60. XX wieku, firma zaczęła flirtować z produkcją jednośladów dzięki współpracy z japońską Hondą. Jak się okazało, współpraca przyniosła naprawdę duże korzyści dla obu stron, a jej efekty możemy obserwować do dziś.
SYM rozpoczął produkcję jednośladów na licencji Hondy i powoli przeobrażał się w prawdziwego molocha na skalę światową. Rozmach tajwańskiego koncernu jest imponujący. W skład SYM wchodzą spółki córki odpowiedzialne między innymi za import, eksport, branżę militarną, maszyny rolnicze i transport ciężki. Co więcej, SYM wchodzi w skład koreańskiego Hyundaia i to właśnie w fabrykach SYM składana jest większość modeli tego producenta.
Nie można odmówić SYM zaplecza i umiejętności potrzebnych do produkcji motocykli na światową skalę. W ofercie koncernu znajdziemy jednoślady o pojemności od 50 do 600 cm3. Producent rywalizuje z konkurencją głównie dzięki stosunkowo niskim cenom. Najnowsze produkcje można dorwać w cenach od kilku tysięcy złotych w przypadku skuterów do 30 tysięcy złotych za motocykle o pojemności przekraczającej 125 cm3. Co ciekawe, produkcje marki dostępne są także na terenie Polski dzięki lokalnemu oddziałowi firmy!
Wszystkie wspomniane przeze mnie elementy są niezwykle istotne w kwestii zakupu pierwszego motocykla. SYM potwierdził, że dzięki współpracy z Hondą zna się na rzeczy i wyniósł wiele cennych lekcji w kwestii produkcji dobrej jakości motocykli. Husky nie będzie tutaj wyjątkiem od reguły. Jak wspominałem, poza jakością, ogromną zaletą konstrukcji SYM jest ich dostępność cenowa. Zwłaszcza jeśli chodzi o egzemplarze używane. Po szybkim zbadaniu rynku możemy dowiedzieć się, że zadbane egzemplarze dostępne są w granicach od 2,5 do 3,5 tysięcy złotych. To bardzo mało w porównaniu z innymi jednośladami dla początkujących. Już wyżej wspomniane fakty sprawiają, że Husky jest wyjątkowo atrakcyjny dla adeptów motocykli. To nie wszystko, co dla Ciebie przygotowaliśmy.
Następnym wartym uwagi punktem w przypadku Husky 125 jest stan techniczny. SYM produkuje długowieczne i bezawaryjne motocykle – zwłaszcza, kiedy mowa o starszych rocznikach i generacjach modeli tajwańskiej marki. Ogólnodostępne części sprawiają, że ewentualne koszty eksploatacji są niezwykle niskie i przyjazne dla Twojego budżetu. To wszystko sprawia, że poza sezonową zmianą oleju i płynów nie powinieneś napotkać na żadne problemy, czy wątpliwości.
W kwestii pieniędzy warto zwrócić również uwagę na ekonomiczność jazdy. Husky nie jest paliwożerny. Spalanie plasuje się w granicach od 2,5 do 3 litrów na 100 kilometrów! Czego więcej chcieć? Husky to motocykl, który wymaga bardzo małego wkładu i potrafi odwdzięczyć się na drodze.