Okulary przeciwsłoneczne czy dodatkowa blenda – co lepiej ochroni motocyklistę przed słońcem?

NA TRASIE
Okulary przeciwsłoneczne czy dodatkowa blenda – co lepiej ochroni motocyklistę przed słońcem?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Kiedy na zewnątrz robi się ciepło, na ulice wyjeżdża coraz więcej motocyklistów.  Niestety oślepiające słońce sprawia, że jazda na motocyklu staje się nieco trudniejsza. Jak zatem chronić swoje oczy? Co będzie lepsze – kask z blendą czy okulary przeciwsłoneczne? Jeśli chcesz się tego dowiedzieć, koniecznie zapoznaj się z naszym poradnikiem.

Jazda na motocyklu w słoneczne dni

Jazda na motocyklu w słoneczne dni może być nie tylko mało komfortowa, ale również niebezpieczna. Słońce, które pada prosto na motocyklistę sprawia, że jego widoczność znacząco się zmniejsza, przez co trudniej jest mu zauważyć nadjeżdżający samochód lub pieszych przechodzących przez ulicę. 

Jak chronić się przed słońcem w czasie jazdy?

Istnieje kilka sposobów na ochronę oczu przed słońcem. Wszystkie z tych rozwiązań mają swoje wady i zalety, z którymi warto się zapoznać, zanim podejmiesz ostateczną decyzję.  Przekonaj się, który z gadżetów osłaniających oczy przed promieniami słonecznymi jest w stanie spełnić Twoje oczekiwania.

Kask z wewnętrzną blendą jako ochrona przed słońcem

Na takie rozwiązanie decyduje się wielu motocyklistów, ponieważ kask z wewnętrzną blendą jest bardzo prosty w obsłudze. Wystarczy nacisnąć jeden guzik, by blenda opadła i zasłoniła oczy lub się podniosła. Zaletą tego rozwiązania jest to, że nie trzeba się zatrzymywać, aby nałożyć ochronę na oczy. Nie są one jednak zbyt bezpieczne, ponieważ ich struktura w miejscu płata czołowego jest cieńsza, niż w klasycznych modelach, przez co ryzyko uszkodzenia czaszki podczas upadku jest większe.

Kask z zewnętrzną blendą jako ochrona przed słońcem

To również jest bardzo proste rozwiązanie. Szyba znajduje się po zewnętrznej stronie kasku. Można ją opuścić, kiedy jest potrzebna, dzięki czemu oczy zyskują potrzebną ochronę przed promieniami słonecznymi. Jeśli jednak motocykliści decydują się na zamontowanie drugiej blendy, która umieszczona jest na zewnątrz, to niestety trzeba liczyć się z tym, że ta główna szybka zostanie zarysowana. 

Kask z daszkiem – skuteczna ochrona przed słońcem

Kolejnym rozwiązaniem, na jakie można się zdecydować, jest zamontowanie daszku na kask. Dzięki temu, że montuje się go na zewnętrznej stronie, tworzy on cień na twarzy i chroni w ten sposób przed promieniami słonecznymi oraz zwiększa widoczność kierowcy. Nie zapewnia on ochrony przed promieniowaniem UV. Dodatkowo to rozwiązanie jest odpowiednie jedynie dla niektórych motocykli, które przeznaczone są do jazdy off-roadowej. Przy większych prędkościach daszek może nie tylko się zawijać, ale również uszkodzić się, przez co nie będzie spełniał swojej funkcji. 

Okulary przeciwsłoneczne –  ochrona przed słońcem

Bardzo popularnym rozwiązaniem jest zakładanie okularów pod kask. Nie zmniejsza skuteczności i bezpieczeństwa kasku, a co więcej nie powoduje zniszczeń. Okulary można zakładać pod każdy kask. Warto jednak pamiętać, że to rozwiązanie nie należy do najwygodniejszych. Po długim czasie uszy mogą zacząć boleć, ponieważ okulary zaczną wbijać się w skórę.

(fot. pixabay.com)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak prawidłowo przygotować się do podróży trasą S11 – porady ekspertów serwisu drogowego
Jak prawidłowo przygotować się do podróży trasą S11 – porady ekspertów serwisu drogowego
Jak zabezpieczyć swoją podróż trasą S11? Oferujemy praktyczne porady, które pomogą Ci przygotować się do podróży, uniknąć korków, zrozumieć sytuację na drodze i przestrzegać podstawowych zasad bezpieczeństwa.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze!
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze!
Według oficjalnych szacunków, na Jasną Górę zawitało ponad 10 tysięcy jednośladów!
Efekt koronawirusa – Polacy i Niemcy przesiadają się na motocykle!
Efekt koronawirusa – Polacy i Niemcy przesiadają się na motocykle!
Pomimo kryzysu związanego z pandemią, w Europie sprzedano w roku 2020 o 4% więcej jednośladów niż rok wcześniej!
Ostatnie wpisy