Jajko – jaki motocykl nosi to przezwisko?

Jajko – jaki motocykl nosi to przezwisko?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Motocykle bardzo często otrzymują od środowiska przezwiska odwołujące się do ich właściwości czy też przede wszystkim wyglądu. Tak jest w przypadku popularnego „jajka”. Co to za motocykl?

Motocykle wyczynowe, nakedy czy też motocykle sportowo-turystyczne to dziś – ale nie tylko, gdyż taki trend obowiązuje przez większość XXI wieku – konstrukcje mające raczej ostre kształty, które nadają agresywnego wyglądu. Kształty obłe to raczej domena konstrukcji przeznaczonych do spokojnego cruisingu, ale z tej reguły wyłamuje się konstrukcja rodem z Japonii. 

Suzuki GSX 600f, bo o tym motocyklu mowa, to „jajko” ze względu na jego wygląd, który nieco wybija się na tle konkurencyjnych konstrukcji z okresu produkcji tego motocykla. Jajko to dokładniej wersja tego modelu pochodząca z lat 1998–2004, czyli ostatnich lat istnienia tego modelu. Przełom wieków to motocykle agresywne, pełne ostrych linii czy też przetłoczeń. Jajko tymczasem niesamowicie się na tym tle wybija. 

Dlaczego Suzuki GSX 600f to jajko?

Powodów jest wiele. Przede wszystkim kształty całego motocykla. Jest on duży, pełen krągłości i przez to raczej nie pasował na agresywnego i szybkiego sport-turystyka. Ponadto jego tylna lampa również ma kształt jajka. Mimo tego Suzuki GSX 600f trzeba naprawdę docenić.

Suzuki GSX 600f to świetna propozycja pod względem jakości do ceny. Gdy było sprzedawane, Suzuki reklamowało ten model jako najtańszy motocykl zdolny osiągnąć prędkość rzędu 200 km/h. Efekt ten jest wynikiem wykorzystania tanich, sprawdzonych podzespołów, które może i nie były najmłodsze ani wybitnie zaawansowane technicznie, lecz spełniały swój cel. Pozwalały stworzyć szybki, ale tani motocykl sportowo-turystyczny średniej klasy. 

Jajko to przede wszystkim motocykl dla początkujących bądź fanów turystycznej jazdy. Owszem może on jechać nawet 200 km/h, lecz jego prowadzenie jest ociężałe, a hamulce w serii nie najlepsze i podstawową czynnością po jego zakupie powinno być zamontowanie przewodów w stalowym oplocie. Swą ociężałość rekompensuje jednak niesamowitą stabilnością, która zadowoli tych, którzy na motocyklach wciąż nie czują się w pełni pewnie i dopiero zaczynają swą przygodę z jednośladami. 

Suzuki GSX 600f to motocykl wygodny, z dość wysoką pozycją za kierownicą. Ma dobre wyważenie, które maskuje sporą masę wynoszącą 225 kilogramów, a jego serce to 4-cylindrowa jednostka, która ma pojemność rzędu 599 centymetrów sześciennych. Taki silnik generuje 86 koni mechanicznych oraz 58,5 niutonometra maksymalnego momentu obrotowego. Moc jest przenoszona przy pomocy 6-biegowej sekwencyjnej przekładni, która działa naprawdę sprawnie i pozwala dynamicznie się rozpędzać. 

Zakup jajka to świetna decyzja, gdy chcemy posiąść w miarę bezproblemowy motocykl, który pozwoli na naukę jazdy, przy okazji oferując niezłe osiągi oraz łatwe prowadzenie. Ponadto Suzuki GSX 600f to dość tani motocykl, który zakupimy już za kilka tysięcy złotych. 

Zadj. główne: Chad Teer/wikimedia.org

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Jajobuza 06.06.2022

    Szkoda, że nie wspomnieliście o wersji 750…
    Hamulce firmy tragedia to były w jego poprzedniku, w imbryku..

Rekomendowane
2000 kilometrów w ciągu 24 godzin na motocyklu MV Agusta Turismo
2000 kilometrów w ciągu 24 godzin na motocyklu MV Agusta Turismo
MV Agusta Turismo Veloce to motocykl stworzony z myślą o długich podróżach. Włoski dziennikarz chce przekonać się o tym na własnej skórze.
Kluczowe informacje o silnikach do łodzi motorowych
Kluczowe informacje o silnikach do łodzi motorowych
Silniki do łodzi motorowych są kluczowym elementem każdej jednostki pływającej, determinując jej osiągi, funkcjonalność i komfort użytkowania. Od wydajności i niezawodności silnika zależy nie tylko przyjemność z pływania, ale także bezpieczeństwo użytkowników.
Badanie. Prawie połowa kierowców chce podwyżek OC dla młodych kierowców
Badanie. Prawie połowa kierowców chce podwyżek OC dla młodych kierowców
Badanie przeprowadzone przez UCE Research i SYNO Poland na reprezentatywnej próbie 1008 dorosłych, posiadających prawo jazdy Polaków, w wieku 18-80 lat.
Ostatnie wpisy