Motocykl do 500cm3 za 10 000 złotych – co kupić?

Motocykl do 500cm3 za 10 000 złotych – co kupić?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Dopiero co zdałeś egzamin na prawo jazdy? Nie wiesz co kupić na początek? Trafiłeś idealnie – właśnie z tego powodu przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie motocykli, na których zdecydowanie powinieneś zawiesić oko na początku swojej przygody z motocyklami. Zaczynamy!

Dużo czy mało?

Nie bez powodu to właśnie motocykle o pojemności 500 cm3 cieszą się dużą popularnością wśród osób rozpoczynających przygodę z jednośladem. Na rynku istnieje szeroka gama maszyn, które od lat niezawodnie wprowadzają adeptów w świat jednośladów.

Dysponując budżetem 10 000 złotych, możemy pokusić się o zakup poważnego motocykla, który sprawdzi się zarówno w ruchu miejskim, jak i lekkiej turystyce. Do wyboru mamy różne segmenty rynku. Wszystko zależy od naszych preferencji i środków, które przeznaczamy na utrzymanie nowo zakupionej maszyny.

Suzuki GS500/GS500F

To jeden z motocykli, który najczęściej pojawia się w zestawieniach pierwszych motocykli. Po raz pierwszy został zaprezentowany w 1988 roku na targach motocyklowych IFMA. Rok później pojawił się na rynku, a jego debiutowi towarzyszyła kampania reklamowa pod hasłem „Rabat dla portfela”. 

GS500 to propozycja dla tych, którzy chcą jeździć ekonomicznie bez dodatkowych kosztów. Sercem motocykla jest jednostka o pojemności 487 cm3 i mocy 46 KM. Wydajność w połączeniu z optymalnymi parametrami sprawiły, że w latach 90. po tę maszynę ustawiały się kolejki. Choć rok produkcji przypada na dość odległy 2004 rok, to model ten nadal wygląda atrakcyjnie i nie odstaje od reszty popularnych jednośladów. Trudno jest określić średnią wartość motocykla, ponieważ wiele zależy od roku produkcji. GS500 był produkowany przez 10 lat. Potencjalni nabywcy z pewnością sprawdzą strony aukcyjne dla rocznika, który ich interesuje.

Kawasaki ER-5

Kawasaki ER-5 produkowany był w latach 1997-2003. Napędzany jest chłodzonym cieczą rzędowym silnikiem o pojemności 498 cm3. Generowana moc to 50 KM przy 9000 obrotach na minutę, a ciężar bez płynów nie przekracza 174 kg – co umożliwia bezproblemowe manewrowanie nawet w ciasnych przestrzeniach. Niemniej jednak, właściciele Kawasaki ER-5 narzekają na słabe hamulce i zawieszenie na większych wybojach. W zależności od roku produkcji z pewnością dorwiesz upragniony egzemplarz w granicach 5-8 tysięcy.

Honda CB 500

Wybierając pierwszy motocykl, powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na klasyczne sugestie, które zbierają szereg pozytywnych opinii od mechaników i samych użytkowników. Jedną z ikon jest legendarna Honda CB 500. Motocykl ten był dostępny w sprzedaży od 1993 do 2003 roku. Pierwsze trzy lata produkcji miały miejsce w Japonii, a następnie zostały przeniesione do Włoch. Wypróbowana i przetestowana receptura została wbudowana w nieskomplikowaną stalową ramę, a dwucylindrowy silnik o pojemności 500 cm3 rozwijał moc 57 KM i 48 Nm. Moc przekazywana jest na tylne koło za pośrednictwem łańcucha i sześciobiegowej skrzyni biegów. 

Honda Shadow

Kolejna pozycja na liście to znana i lubiana Shadow-ka, która skradła serce niejednego miłośnika jednośladów. Warto zwrócić szczególną uwagę na jednostkę napędową – silnik VT500C to chłodzony cieczą, dwucylindrowy silnik czterosuwowy VT500C o pojemności skokowej rzędu 490 cm3 i maksymalnej mocy 50 KM. To wszystko przekłada się na prędkość maksymalną wynoszącą 160 kilometrów na godzinę. Co więcej, Shadow osiąga setkę w zaledwie 5,6 sekundy. Silnik benzynowy napędzany jest przez wał kardana i  6-biegową skrzynią biegów.

Kawasaki EN-500

Kawasaki EN 500 to motocykl produkowany w japońskich fabrykach od 1996 roku. Fenomenalny wygląd, dopracowana konstrukcja oparta na sprawdzonych i trwałych rozwiązaniach, a także mocny i ekonomiczny silnik, są gwarancją światowego sukcesu EN 500. Nawet dziś, ponad 20 lat po premierze Kawasaki, EN-500 jest chętnie wybierany przez miłośników amerykańskiego stylu. Kawasaki EN-500 wyposażony jest w dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 498 cm3. Czterosuwowa chłodzona cieczą jednostka napędowa posiada sterowanie DOHC (cztery zawory na cylinder, kontrolowane przez podwójny wałek rozrządu w głowicy), co czyni go wysoce zaawansowanym.

(fot. pixabay.com)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Luksusowy samochód po 60. roku życia? Czemu nie!
Luksusowy samochód po 60. roku życia? Czemu nie!
Wiele osób marzy o posiadaniu luksusowego samochodu. Często jednak ten sen zostaje odłożony na później z różnych przyczyn, takich jak priorytety rodzinne czy finansowe.
Ważny wyrok NSA: kask i ubranie motocyklowe będzie można wliczyć w koszty działalności!
Ważny wyrok NSA: kask i ubranie motocyklowe będzie można wliczyć w koszty działalności!
Nie od dziś słyszymy o kuriozalnych decyzjach Urzędu Skarbowego, jednak ta zakończona w sądzie sprawa wykracza poza granice wyobraźni.
Wynajem samochodu na weekend. Sprawdź, dlaczego warto!
Wynajem samochodu na weekend. Sprawdź, dlaczego warto!
Sprawdź, jakie zalety niesie ze sobą takie rozwiązanie.
Ostatnie wpisy