Motocykl do 500cm3 za 10 000 złotych – co kupić?

Motocykl do 500cm3 za 10 000 złotych – co kupić?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Dopiero co zdałeś egzamin na prawo jazdy? Nie wiesz co kupić na początek? Trafiłeś idealnie – właśnie z tego powodu przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie motocykli, na których zdecydowanie powinieneś zawiesić oko na początku swojej przygody z motocyklami. Zaczynamy!

Dużo czy mało?

Nie bez powodu to właśnie motocykle o pojemności 500 cm3 cieszą się dużą popularnością wśród osób rozpoczynających przygodę z jednośladem. Na rynku istnieje szeroka gama maszyn, które od lat niezawodnie wprowadzają adeptów w świat jednośladów.

Dysponując budżetem 10 000 złotych, możemy pokusić się o zakup poważnego motocykla, który sprawdzi się zarówno w ruchu miejskim, jak i lekkiej turystyce. Do wyboru mamy różne segmenty rynku. Wszystko zależy od naszych preferencji i środków, które przeznaczamy na utrzymanie nowo zakupionej maszyny.

Suzuki GS500/GS500F

To jeden z motocykli, który najczęściej pojawia się w zestawieniach pierwszych motocykli. Po raz pierwszy został zaprezentowany w 1988 roku na targach motocyklowych IFMA. Rok później pojawił się na rynku, a jego debiutowi towarzyszyła kampania reklamowa pod hasłem „Rabat dla portfela”. 

GS500 to propozycja dla tych, którzy chcą jeździć ekonomicznie bez dodatkowych kosztów. Sercem motocykla jest jednostka o pojemności 487 cm3 i mocy 46 KM. Wydajność w połączeniu z optymalnymi parametrami sprawiły, że w latach 90. po tę maszynę ustawiały się kolejki. Choć rok produkcji przypada na dość odległy 2004 rok, to model ten nadal wygląda atrakcyjnie i nie odstaje od reszty popularnych jednośladów. Trudno jest określić średnią wartość motocykla, ponieważ wiele zależy od roku produkcji. GS500 był produkowany przez 10 lat. Potencjalni nabywcy z pewnością sprawdzą strony aukcyjne dla rocznika, który ich interesuje.

Kawasaki ER-5

Kawasaki ER-5 produkowany był w latach 1997-2003. Napędzany jest chłodzonym cieczą rzędowym silnikiem o pojemności 498 cm3. Generowana moc to 50 KM przy 9000 obrotach na minutę, a ciężar bez płynów nie przekracza 174 kg – co umożliwia bezproblemowe manewrowanie nawet w ciasnych przestrzeniach. Niemniej jednak, właściciele Kawasaki ER-5 narzekają na słabe hamulce i zawieszenie na większych wybojach. W zależności od roku produkcji z pewnością dorwiesz upragniony egzemplarz w granicach 5-8 tysięcy.

Honda CB 500

Wybierając pierwszy motocykl, powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na klasyczne sugestie, które zbierają szereg pozytywnych opinii od mechaników i samych użytkowników. Jedną z ikon jest legendarna Honda CB 500. Motocykl ten był dostępny w sprzedaży od 1993 do 2003 roku. Pierwsze trzy lata produkcji miały miejsce w Japonii, a następnie zostały przeniesione do Włoch. Wypróbowana i przetestowana receptura została wbudowana w nieskomplikowaną stalową ramę, a dwucylindrowy silnik o pojemności 500 cm3 rozwijał moc 57 KM i 48 Nm. Moc przekazywana jest na tylne koło za pośrednictwem łańcucha i sześciobiegowej skrzyni biegów. 

Honda Shadow

Kolejna pozycja na liście to znana i lubiana Shadow-ka, która skradła serce niejednego miłośnika jednośladów. Warto zwrócić szczególną uwagę na jednostkę napędową – silnik VT500C to chłodzony cieczą, dwucylindrowy silnik czterosuwowy VT500C o pojemności skokowej rzędu 490 cm3 i maksymalnej mocy 50 KM. To wszystko przekłada się na prędkość maksymalną wynoszącą 160 kilometrów na godzinę. Co więcej, Shadow osiąga setkę w zaledwie 5,6 sekundy. Silnik benzynowy napędzany jest przez wał kardana i  6-biegową skrzynią biegów.

Kawasaki EN-500

Kawasaki EN 500 to motocykl produkowany w japońskich fabrykach od 1996 roku. Fenomenalny wygląd, dopracowana konstrukcja oparta na sprawdzonych i trwałych rozwiązaniach, a także mocny i ekonomiczny silnik, są gwarancją światowego sukcesu EN 500. Nawet dziś, ponad 20 lat po premierze Kawasaki, EN-500 jest chętnie wybierany przez miłośników amerykańskiego stylu. Kawasaki EN-500 wyposażony jest w dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 498 cm3. Czterosuwowa chłodzona cieczą jednostka napędowa posiada sterowanie DOHC (cztery zawory na cylinder, kontrolowane przez podwójny wałek rozrządu w głowicy), co czyni go wysoce zaawansowanym.

(fot. pixabay.com)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Badanie. Prawie połowa kierowców chce podwyżek OC dla młodych kierowców
Badanie. Prawie połowa kierowców chce podwyżek OC dla młodych kierowców
Badanie przeprowadzone przez UCE Research i SYNO Poland na reprezentatywnej próbie 1008 dorosłych, posiadających prawo jazdy Polaków, w wieku 18-80 lat.
Nowy Jork. Motocykle Harley-Davidson trafią do potrzebujących?
Nowy Jork. Motocykle Harley-Davidson trafią do potrzebujących?
Istnieje jednak kilka zasad - przede wszystkim trzeba wykazać dowód zamieszkiwania stanu Vermont, New Hampshire, lub północnej części stanu Nowy Jork.
Turbodoładowanie do 125ccm! Czy to legalny sposób na przyspieszenie?
Turbodoładowanie do 125ccm! Czy to legalny sposób na przyspieszenie?
Jakiekolwiek próby zwiększenia pojemności silnika zarejestrowanego na 125 centymetrów sześciennych są w polskim prawie surowo zabronione. Prowadzą do utraty dowodu rejestracyjnego i mandatów. Legalnym sposobem zwiększenia mocy takiego silnika jest… turbosprężarka. Czy jednak aby na pewno?
Ostatnie wpisy